28 aprile 2020, pubblicazione bando di concorso per la realizzazione dello stendardo della Parrocchia SS. Salvatore (Diocesi di Pozzuoli - NA)
28 April 2020, publication of the notice of competition for the realization of the Parrocchia SS. Salvatore (Diocese of Pozzuoli - NA)’s banner. www.bibliotecalannia.it

La Biblioteca "Don Peppino Lannia" pubblica il bando di concorso indetto dal Parroco Don Felix Ngolo Mafu Santu per dotare la parrocchia SS.Salvatore dello stendardo di cui è priva.

L'iniziativa era  in itinere da tempo, ma la sospensione delle attività della biblioteca causata dagli sviluppi dell'epidemia in atto ne ha ritardato l'avvio che, allo stato, riteniamo importante perchè all'alto significato spirituale dell'opera che si intende realizzare, si aggiunge la volontà di una Comunità che, con fede incrollabile,  pur vivendo quotidianamente le difficoltà, le preoccupazioni e il dolore per le innumerevoli perdite causate dall'epidemia in Italia e nel mondo, guarda ad un futuro più sereno in cui potrà recuperare tutti i suoi valori negati, oggi,  da una forzata lontananza.

Per tali motivi ci auguriamo che l'invito recato dal bando venga accolto e che la partecipazione sia tale da rafforzare le speranze della nostra piccola Comunità. Per favorirla lo pubblichiamo anche in lingua inglese  certi che la fede, l'arte e soprattutto la Provvidenza non conoscono confini.

Il Direttore della Biblioteca
                                                                                                           Luigi Massimo Nappo

The Library "Don Peppino Lannia" publishes the notice of competition called by the parish priest Don Felix Ngolo Mafu Santu to equip the parish of St Salvatore with the banner of which it is devoid.
    The initiative had been in progress for too much time, but the suspension of the library’s activities caused by the epidemic developments has delayed the beginning that, at the moment, we consider important because of the work’s spiritual significance that is intended to be carried out, the will of a community which, with unshakable faith lives daily the difficulties, the worries and the pain caused by the countless losses caused by the epidemic in Italy and in the rest of the world, looks today to a more serene future in which it will recover all its denied values from a forced distance.
    For these reasons we hope that the invitation linked to the banner will be accepted and that participation will be such as to strengthen the hopes of our small Community. In order to favor it, we publish it also in English, certain that faith , art and above all Providence know no boundaries.
                                                                                                   The Director of the Library
                                                                                                       Luigi Massimo Nappo

Attached notice of competition and participation form pdf
Allegato: Bando concorso e modulo partecipazione Announces competition Participation in the competition.pdf